четверг, 23 февраля 2017 г.

Про булінг

Про булінг. Колись з Настею у нас була про це розмова. Я їй розповіла, що це таке, які причини, про ефект натовпу (коли перша собака кинулась, а інші за нею побігли) і сказала, що прошу її ніколи ніколи не брати участь в таких речах. Навіть навпаки - якщо матимеш сили, то стань на захист тої дитини, бо коли процес відбувається "одноголосно", то це одне, а коли на захист стає хтось інший, то будуть і інші діти, які задумаються, чи правильно те, що вони роблять. Поговорили про почуття того, хто опиняється в ситуації травлі і як це болісно. 
Так от хочу поділитись двома випадками.

Перший. У них в класі був хлопець, який всім заважав, на нього всі жалілися, його таки витравили з класу і він пішов в іншу школу. А дізналась я про це з великим подивом, тому що не знала, що він, виявляється, хуліган. Настя на нього ніколи не жалілась. Вона була чи не єдиним його другом. При зустрічі він був дуже радий її бачити, вони хвилин 15 розмовляли і сміялись разом.
Другий випадок. В класі був дуже чутливий хлопчик (друг по нещастю, як кажуть в таких випадках). І от він сказав, що дивиться мультфільм "Свінка Пепа". Його так почали висміювати, що він ледь не заплакав. Далі словами Насті:
- І тоді я підійшла і голосно сказала: "Олеже, не засмучуйся, я теж дивлюсь Свінку Пепу! Класний мульт!"
Я: - І що, діти перестали висміювати його?
- Ні, але сміялись вже з нас двох і йому в тій ситуації було легше.

Мене в цьому потішило те, що, по-перше, мої слова дали свої результати (і це може зробити кожна мама, поговорити з дитиною про булінг і правила цієї гри), по-друге, що Настя не робкого десятку і достатньо смілива стати на захист того, кого висміюють або травлять, вміє проявити емпатію і підтримати. Але шкода, що коли це відбулося з нею, ніхто не став на її бік.
Якби знайшлась хоч одна дитина, яка б не побоялась сказати: "А.Ф., дозвольте Насті вийти. Їй дійсно варто заспокоїтись. Я можу вийти з нею і ми через кілька хвилин зайдемо".

Добре, що Насті допомагає те, що вона весела і вміє швидко долати такі ситуації на відміну від мене. Сьогодні вона весела і звичайна, жодного разу не згадувала про ситуацію.
Дивно, що питання булінгу мають піднімати батьки і розповідати дітям про це. Я згодна на користь від соціалізації в школі лише за умови, що з першого класу є курс психології, де дітям будуть розповідати про безконфліктне спілкування, про ефективну комунікацію, про базові почуття і реакції, про ненасильницьке спілкування і повагу до особистості іншої людини. Тоді дійсно спілкування з різними дітьми могло б бути добрим практикумом. 
Поки що маємо ситуацію, коли вчити треба не дітей, а вчителів...

Комментариев нет: