вторник, 8 ноября 2016 г.

Як розвиватись дитині-музиканту?

Оскільки з наступного року ми вже переходимо до старшої школи, мене дуже цікавить, як вправляються діти-музиканти, чи встигають вчитись в школі і ще займатись музикою. Отже, розпитую усіх, кого можна розпитати. В цілому картину можна описати однією останньою розмовою з мамою дівчинки, що вчиться в 6-му класі. З музики вона в 5-му. Це звичайна школа, не ліцей, не гімназія, не спеціалізована. 

- У дітей кожного дня 6-7 уроків. Заняття закінчуються о 14 - 14.30. На 15.00 ми біжемо на музику. (примітка - музика є щодня, оскільки двічі на тиждень спеціальність, один раз фортепіано, сольфеджіо, музлітература, хор, ансамбль). Прибігаємо додому о 16.30 або о 18 - в залежності від розкладу в музшколі. Треба поїсти, зробити уроки, відпочити і ще репетиція... Часто лягаємо спати вже о 12 ночі. 
- І як вона?... 

- Вона вже нічого не хоче. 

Це розмова з мамою дівчинки, що займає перші місця на конкурсах...
Тут багато хто скаже: "Навіщо ви так навантажуєте дітей? Приберіть ці музичні школи! Нехай діти ходять лише в загальноосвітні! Мачухи, а не мами!" 
Так, ми - мачухи, що помітили талант своїх дітей і намагались його розкрити всупереч існуючій системі "освіти".

Я не бачу шляхів, як розвиватись дітям-музикантам. Наша система як була спрямована на виробництво робочої сили, так і залишилась пристосована до минулого віку. 
Є в великих містах спеціалізовані школи, де навчання музиці вбудоване в загальний розклад.  Це дуже зручно, адже музика є зранку, коли дитина ще повна сил, на музику не треба їхати окремо, ввечері після занять в основній школі. Але виходить, що треба переїжджати в інше місто, щоб довчити дитину. Якби хоча б в кожному місті було по одній такій школі...

Комментариев нет: